Tisztelt Partnerünk!
A koronavírus terjedése kapcsán kialakult egészségügyi és gazdasági válság merőben új helyzetet teremt szinte minden hazai gazdasági ágazatban. A Veletek történt számtalan egyeztetés, beszélgetés után azt látjuk, hogy az irodatechnikai szektor is léket kapott, korábban elképzelhetetlennek hitt árbevétel látszik elúszni. Hogy mit tehetünk ebben a helyzetben? CSELEKEDNI KELL, MÉGPEDIG AZONNAL! Persze, jogos a kérdés, hogyan? Erre igyekszünk választ adni a mai hírlevelünkben, fogadjátok nyitottan Fazekas Attila, a RElease Industries Kft. kereskedelmi vezetőjének gondolatait.
ÚJRATERVEZÉS
Légy tisztában vele, hogy árbevételed átmenetileg drasztikusan csökkenni fog. Kérdés: biztosan így is kell maradnia? Tervezd újra költségvetésed, legyen több forgatókönyved a bevételed visszaesésének mértékére, majd a bevételeid várható szintjéhez igazítsd kiadásaidat, ha teheted, hozd „nullás” szintre a működésed. Gondold végig mit tehetsz, ha 1-3-6 hónapig, vagy akár hosszabb ideig elhúzódik a válság, számold ki, hogy meddig elég a tartalékod, illetve ezt az időszakot milyen eszközökkel tudod meghosszabbítani, ha veszteséges leszel. A legfontosabb: mindenképpen úgy számolj, hogy a vállalkozásod életben maradhasson! Mindez azt jelenti, hogy ha ezzel még nem végeztél, akkor azonnal fogj bele, majd lépj tovább egyet!
CSELEKVÉS
Vedd számba, hogy milyen termelő és nem termelő eszközeid vannak, melyek azok, amikre szükséged lesz a következő hónapokban. Tervezd meg a home office-ban töltött időszakot, készülj tudatosan a későbbi újraindulásra, de vedd figyelembe, hogy a home office nem elég, ez csak az első lépés. Cselekedj: ha nem vagy aktív, csődbe mész (ne várd a támogatást!), valamint amire nincs ráhatásod, azt fogadd el, ne azzal foglalkozz (határzár, EU-segély, adókedvezmény járványügyi korlátozások, stb.). Nézzük mire van ráhatásod: telefonálj, értékesíts online, fókuszálj a készpénz termelésre. Ha sokat kommunikálsz, akkor megtudod, hogy meglévő partnereidnek mire van szüksége (vedd mindazokat számba, akik az elmúlt 3-4 évben vásárlóid voltak). A megoldás pedig nem más: kommunikálj, kérdezz, szerezd be, szállítsd ki.
Tekintsd át, hogy van-e olyan tevékenység, amelyet a válsághelyzet átmeneti időszakában végezni tudsz és bevételt hoz céged számára (lehet teljesen idegen terület is, engedd el fantáziádat). Vond be minden kollégádat a válságkezelés folyamatába, kommunikálj velük rendszeresen, hogy megértsék mit miért teszel, ezzel együtt kérd kollégáid aktivitását a válsághelyzet leküzdésében, kiváló ötletekkel állhatnak elő.
Mára jelentősen nőtt a bizonytalanság és magától nem múlik el a vészhelyzet, ÁT FOGJUK VÉSZELNI, TÚL LESZÜNK RAJTA attitűd szükséges Tőled!
A VESZTESÉG FELDOLGOZÁSÁNAK 5 STÁDIUMA (csekkold, hogy Te hol tartasz!)
– tagadás: csak jó hírekre vársz, nincs akcióterved, nem teszel semmit
– düh: ki tehet az egész helyzetről? mindegy, nem ez az érdekes
– alkudozás: várunk, biztos megoldódik, nem tehetünk semmit
– depresszió: a következmények elkerülhetetlenek, letargia (ha már a 4. stádiumhoz is eljutottál, nos: innen kell továbblépned)
– elfogadás: aktív energiakoncentráció (ide kell eljutni minél előbb), cselekedni kell, a belső folyamataink és az értékestés az első!
SIKERED ALAPJA
Szükséges a fegyelem és a fókusz a sikerre, eredményre, a szokásokat tudatosan alkalmazd. Építs fel új napi rutint (pl. reggeli meeting), tervezd meg napi feladataidat, vigyél rendszert a hétköznapokba. Legyenek napi céljaid, a nap végén összegezz (megcsináltad? CSINÁLD MEG!). Ha folytonosan és azonos intenzitással dolgozol, akkor annak konstans eredménye lesz. Ne feledd: hetente napi 1 óra értékesítés ≠ heti 1 napon 5 óra értékesítéssel. Tudom, hogy nehéz, de légy pozitív, ügyfeleiddel szemben empatikus (holnap és 2 hónap múlva is ügyfeled legyen). Válaszold meg őszintén: válságban kell a terméked/szolgáltatásod? IGEN! Tudd, hogy kell a terméked, kell a szolgáltatásod, mi több, Te kellesz a partnerednek!
ÚJ HÍVÓSZAVAK
Ha a napi munkádba ténylegesen beépíted és konkrét válaszokkal rendelkezel, akkor nyertél. Már Te is megtapasztaltad: új hívószavak jelentek meg, úgy mint home office, biztonság, online, higiénia, kiszállítás, érintésmentesség, egyediség.
A következő részben Veletek közösen áttekintjük a kiadási oldalon lévő lehetőségeket. Addig se feledd: válságban mit tudsz irányítani? Csak a saját céged, cselekedj, de azonnal!
Fazekas Attila
RElease Industries Kft.
kereskedelmi vezető