Tisztelt Partnerünk!
A RElease tanácsadó sorozatunk eddigi részeiben reményeink szerint hasznos tanácsokat kaphattatok annak kapcsán, hogy miként kezeljétek pszichésen a kialakult nehéz helyzetet, valamint, hogy általánosságban hogyan érdemes eljárni a válsághelyzetben, ha csak a bevételeiteket, a cég működtetését tartjátok szem előtt. A mai részben szintén az üzemeltetés kerül górcső alá, de most a kiadási oldalt helyezzük be a virtuális mikroszkóp alá, hogy a legapróbb részleteket is áttekintsük a büdzséteket illetően.
Mivel kezdd meg a munkát? Tekintsd át a céged teljes kiadási oldalát tételről-tételre és ahol tudsz, racionalizálj. Ez jelentheti azt is, hogy a mostani helyzetben bizonyos tételeket elhagysz, kihúzod. Biztos, hogy most szükséged van ballonos vízre? De ha szükséged is van rá, ráérhet egy átmeneti időszak után újraigényelni a szolgáltatást? Ha sok kollégáddal átálltál home office üzemmódra, különösen tekintsd át a személyes jelenléthez szorosan kapcsolódó költségtételeket. Minden partnerünk maga dönti el, hogy a krízishelyzetben mi számít “luxus kiadásnak”, de most van itt az újraértékelés ideje.
Át kell nézned minden megbízási szerződést, vizsgáld felül a tartalmát és dönts. Az előző részben a legfontosabb üzenet az volt, hogy CSELEKEDJ, DE AZONNAL, ugyanezt el lehet mondani a kiadásaink struktúrájáról is. A megbízási szerződések paramétereit tárgyald újra, ahol tudsz, kérj halasztást, fizetési könnyítést, a nyílt és egyenes kommunikáció minden partnerednél segíteni fog. Tekintsd át árukészletedet, csak a legszükségesebb beszerzéseket eszközöld (garantált, hogy például kevesebb kellékre lesz szükséged a közeli jövőben az ügyfelek kiszolgálásra, persze ez alól kivételt képez, ha az előző részben foglaltak szerint turbó üzemmódba kapcsolsz). Ha úgy látod a partnereid visszajelzéséből, hogy várhatóan drasztikusan visszaesik a nyomtatás, inkább a meglévő kellékkészletedet használd.
Igyekezz megtartani minden munkatársadat – akár közösen elfogadott kompromisszumok árán is -, hamarosan újra nagy szükséged lesz elkötelezett munkájukra. A későbbi – remélhetőleg nem oly távoli jövőben bekövetkező – újrakezdésben egy teljesen új, esetleg rutintalan kolléga felkutatása, betanítása rengeteg erőforrásodat emésztheti fel – időben, pénzben és ügyfél kiszolgálásban is negatív lehet a hatása. Ha mégis létszám leépítést hajtasz végre, akkor érdemes megfontolni a kölcsönzött munkaerő további igénybevételét – ha van ilyen nálad -, a diákmunkások és a nyugdíj mellett dolgozók alkalmazását. Egyik kategóriába eső kolléga elbocsájtása sem a legfelemelőbb érzés, de ha ezzel a főállású, kulcs alkalmazottaidat óvod meg, akkor ez lehet egy – ugyan sajnálatos, de – ésszerű kompromisszum.
Ha a “cash is king” szlogen él a bevételi oldalon, akkor legalább annyira fontos, hogy a lehető legtöbb pénz maradjon a kasszádban a fenti tevékenység után. Ne feledd: CSELEKEDJ, DE AZONNAL! És akkor most jöhet a tejszínhab a rétes tetejére….
BEMUTATJUK LEGÚJABB SZOLGÁLTATÁSUNKAT!
Érdekelhet konkrét megtakarítás lehetősége 3 területen? Csökkentsd telekommunikációs, üzemanyag felhasználáshoz kapcsolódó és energetikai költségedet! Kérj további információt és a RElease csapata segítségedre lesz!
Kérj további információt és a RElease csapata segítségedre lesz!
#együttsikerülhet
#maradjotthon
#hiszünkatisztábbjövőben
Fazekas Attila
RElease Industries Kft.
kereskedelmi vezető